تاثیر فضای باز بر روی گیاه

تاثیر فضای باز بر روی گیاه بسیار زیاد است، فضای باز بر مقیاس و فرم توده‌ها اثر می‌گذارد، توده بسیار بزرگ در یک فضای باز بسیار کوچک سبب می‌گردد فضا خفه کننده به نظر می‌رسد فضای باز بسیار بزرگ همراه با توده بسیار کوچک موجب می‌شود حس گرم شدن یا عدم استقرار به بیننده منتقل گردد طول باید محدوده‌های باز را به حالت موازنه درآورد تاریکی باید سبب تعادل روشنایی گردد نور خورشید و سایه باید با شرایط جوی متناسب باشد در کاشتی با مقیاس بازرگ گیاهان تک کاج یا منفرد سبب از بین رفتن یکنواختی سطح صفحه زمین و افزودن سایه به منظر می‌گردد.

گشودگی‌ها مدها و شیب‌ها با ایجاد نور و سایه سبب افزودن اون و تنوع به توده‌های گیاهی می‌شوند آن قبر نوعی راز و رمز اشاره دارد تنوع در توده اندازه و فاصله بین درختان درختچه‌ها و گیاهان پوششی را به صورت موضوع تغییر می‌دهد درختان کوچک با درختان بزرگ می‌پیوندند و درختچه‌ها و گیاهان پوششی با یکدیگر ممزوج می‌گردند طراحان با مواد زنده تصویری سه بعدی خلق می‌کنند اگر پستی‌ها و بلندی‌ها پوشیده از یخ یا کوهستانی باشند شکل ظاهری آن باید مشاهده شده و در طرح کلی و سایه روشن آن نیز باید حفظ گردد اگر منظر نور یا منظره فرعی جاذبه کمی داشته باشد برای اهمیت توده‌ها و کاشت گیاهان در پیش زمینه افزوده می‌گردد اگر بر اساس تجزیه و تحلیل ابتدایی منظره فرعی با سیمای ظاهری منظر ترکیب گردد بهتر است پیش زمینه به صورت ساده حفظ شود و در نتیجه از آن سوی سیمای ظاهری منظر بدون آشفتگی لذت می‌برد. ایجاد چارچوب معماری توسط گیاهان تاثیر خوبی بر روی محیط می‌گذارد.

فضای باز برای گیاه

بافت

بافت تغییر پذیر‌ترین و متنوع‌ترین ویژگی طراحی می باشد ویژگی‌های لمسی بافت از بافت نرم را خشن و زبر تا صاف سخت آن متفاوت می‌باشد بافت‌ها به لحاظ بصری به صورت روشن تا تیره مشخص می‌گردند در منسوجات بافت نتیجه اندازه و فضای نخ‌هایی است که در یکدیگر تنیده شده‌اند در یک منظر بافت نتیجه کیفیت ۱۹۲ سه گیاه در ترکیبی با فاصله‌ای که از آن گیاه دیده می‌شود، می‌باشند استفاده از بافت ممکن است سبب تحریک تخیل شده نماد قدرت و نیرو بوده و سبب ایجاد تاثیر خصوصیت خاص ایجاد فاصله افزایش یا کاهش فضای ظاهری ایجاد احساس و حالت محیطی خاص یا محدود ساختن مناظر گردد به استفاده از بافت موجب ایجاد هماهنگی یا ناهماهنگی در منظر می‌گردد.

اصول تعادل فناوری و سادگی بر بافت تاثیر مستقیم دارند بافت باید در پلان طراحی در تعادل باشند این نوع بافت در یک سمت محور فرضی یا واقعی باید با نوع بافت در سمت دیگر در تعادل باشد اگر بافتی خشن استفاده می‌شود بافت‌های نرم و متوسط باید به میزان مناسب جهت ایجاد تعادل به کار روند بافت بنفشه‌های فرنگی روشن و ظریف می‌باشد و نمی‌تواند در تعادلی با بافت خشن کلم‌ پیچ‌های زینتی قرار گیرد بافت‌های به ظاهر ناهماهنگ از طریق تناسب و رنگ در تعادل قرار می‌گیرند اگر گروه بزرگی از بافت‌های نرم کار روند بافت‌های  توسط و خشن ممکن است جهت استقرار و پابرجایی طرح کاش نیز افزود گردن در بعضی از مواقع مردم بافت‌های نرم را با نرمی و ظرافت چمن‌ها پرشین‌ها و تعدادی از طرف‌ها و بافت‌های خشن را با ساده خشونت و تندی مرتبط می‌دانند بافت به وسیله تنوعی از ویژگی‌های گیاهی اندازه برپایی گیاه فاصله و سطح برگ‌ها و شاخسار‌ها و در فصول خواص گل‌ها و میوه‌ها ایجاد می‌گردد گیاهان خشنی مانند گونرا آکانتوس و ور بوسکوم سبد می‌گردند تا فضای کوچک‌تر به نظر برسد، زیرا مقیاس برگ‌ها در تناسب با فضای اشغال شده بزرگ می‌باشد گیاهانی با بافت نرم مانند درخت میتن و لیله کی موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود زیرا اندازه برگ‌ها و سطح در تناسب با فضای کوچک می‌باشد توده درختان به واسطه بافت ظریف‌شان روشن به نظر می‌رسند کیفیت سطح برگ‌ها و ظاهر یا بافت آن‌ها به وسیله حرص بسیار تغییر می‌کند پرچین‌های هرس شده به عنوان بخشی از توده تیرتر و مجزا‌تر به نظر می‌رسد و بافت پرچین هرس نشده نرم‌تر است و رنگ آن نیز سبز روشن می‌باشد.

تحت تأثیر تغییرات مسمّی قرار می‌گیرد در زمستان بی‌برگ و در تابستان دارای بافتی خشن می باشند اندازه گل و میده شکل ظاهری و رنگ بر باخت‌های متناوب یک ترکیب تاثیرگذار می باشند هنگامی که درختان خزان دار عنبرسایل و انجیلی گلدار می‌باشد و بافت آن ظریف و هنگامی که برگ دار می‌باشد بافت آن خشن به نظر می‌رسد به یاد داشتن این تغییرات دوره‌های مهم می‌باشد زیرا آن‌ها بر موفقیت طرح کاش نیز تأثیر می‌گذارند فاصله نیز بر در که بافت تاثیرگذار است حجم کلیه یک گیاه به طور کامل سبب ایجاد یک نوع بافت از فاصله دور و بافتی دیگر از فاصله‌ای نزدیک تر می‌گردد کاشت گیاهان به چهار نوع بافت طبقه‌بندی می‌گردد نرم متوسط خشن و سخت یا سنگین خطوط نرم و خشن سبب مجزا کردن بافت‌ها در تصویر می‌گردند این عمل را می‌توان در محل موردنظر انجام داد منظره‌ای را که توجه شما را جلب می‌کند انتخاب کرده و به سرعت بافت آن را از فاصله ۳ متری ۳۰ متری و ۶۰ متری ترسیم کرده و سپس در تغییرات بافت و فاصله را بررسی کنید طبیعت منبع غائی هرگونه پالت می‌باشد هنگامی که ازما در مورد توصیف رنگ سوالی خورشید می‌شود ما از اصطلاحاتی مانند سبز لجنی آبی پرطاووسی یا نیری زرد زعفرانی قرمز آلبالویی استفاده می‌کنیم هنگامی که شما پالت گیاهی خود را آماده می‌سازید منظر موجود اطلاعات بسیار ساده‌ای را برای ایجاد هماهنگی رنگ پیشنهاد می‌کند در اینجا ظرافت‌های شکل ظاهری و بافت سبب ایجاد آرایش‌های تدریجی مختلف رنگی می‌شوند رنگ پوست درختان توالی رنگ‌های گرم قهوه‌ای و خاکستری را نشان می‌دهد که تنه درختان را می‌پوشانند رنگ در طبیعت فقط به ویژگی‌های ذاتی آن وابسته نمی باشد تاثیرات خارجی نیز بر آن نقش دارند غروبه صورتی به رنگ گل سرخ آبی آسمانی تیره در بامداد و شفافیت نور خورشید در بعد از ظهر تابستان همگی تاثیرات مختلفی بر گیاهان یکسان دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *