طراحی کاشت گیاهان

طراحی کاشت گیاهان کشت شده‌ای را تصور کنید که در آن به چند ساله‌های علفی اجازه داده می‌شود تا به درختچه‌ها تکیه کنند. گیاهان پیازی کشت می‌شوند تا در میان گیاهان یکساله با کمک پیچ‌ها از درختان کوچک بالا بروند.

گیاهان حساس در فضاهای خالی کشت می‌گردند، گیاهان گرمسیری به طور سراسری پراکنده می‌شوند و به گیاهان خود بذرافشان اجازه داده می‌شود تا در مکان رویش خود باقی بمانند. در همین منظر گیاهان فصلی را تجسم کنید که اغلب به وسیله گیاهان دائمی مانند درختچه‌های بزرگ خزان کننده یا درختان کوچک حمایت می‌شوند این گیاهان به عنوان استخوان‌بندی یا ساختار ترکیب‌بندی انجام وظیفه می‌کنند تا به نوبه خود در طول فصول‌ عدم جذابیت موجب تامین جذابیت فضا می‌شوند.
گیاهانی که برای مدت طولانی فاقد جذابیت هستند به طور استراتژیک مکان‌یابی می‌شوند به نحوی که در زمان‌ عدم ایفای نقش تعادل کلی ترکیب‌بندی را از بین نبرند، این هنر برتر کشت مخلوط است اگر با موفقیت انجام شود عضو طراحی کاشت را به نمایش خواهد گذاشت و به اثر هنری زنده‌ای تبدیل خواهد شد.

قرن‌هاست که بشر با جذابیت گیاهان مسحور شده تا زیبایی‌های گیاهان را با کلمات یا تصاویر مجسمه سازد، که تلاش خود را کرده است تا ظرافت ترکیب‌بندی‌های رنگ و بافت را با نثر یا نقاشی به تصویر بکشد.
نقاش واقع گرای فرانسوی گفته است که زیبایی در طبیعت است و ما با اشکال بسیار متنوعی از آن‌ها در جهان واقعی مواجه می‌شویم بعد از یافته شدن این زیبایی‌ها آن را به هنر و یا به هنرمندی که آن‌ها کشف کرده است تعلق می‌یابند مهم نیست که کلمات چقدر فصیح هستند یا یک اثر هنری استادانه و خوب تهیه شده است بلکه مهم این است که هیچ چیز با حس خلق شده توسط گیاهان و طبیعت با حضور واقعی آن‌ها در یک فضا قابل مقایسه نیست.

طراحی کاشت گیاهان

لذت‌های حسی حاصل از گیاهان زیبا به ویژه ترکیب‌بندی‌های مخلوط واکنش‌های روانی را موجب می‌شود و به حداقل مشاهدات نیاز دارند زیرا که برقرار کردن ارتباط به وسیله انسان یک موضوع فطری است. تجربه کردن حال و هوای یک باغ و طبیعت تاثیر مثبت و عمیقی بر جسم و ذهن انسان دارد.
البته این لذت نیز ادراکی است، بسته به شرایط فکری احساسات ادراکی ممکن است عقلانی عاطفی باشد که از اجزای فیزیکی ترکیب‌بندی یک فضا مانند خط بر بافت ضرباهنگ و تعادل حاصل می‌شود همه انسان‌ها این ادراک را به طور طبیعی دریافت می‌کنند ولی بدون داشتن آموزش رسمی در زمینه‌های طراحی کمتر کسی از این عناصر یا نقشی که آن‌ها در استنباط واکنش‌هایی دارند اطلاعات ابتدایی دارد. خوشبختانه ذهن و چشمی که آموزش ندیده است برای تشخیص کیفیت‌های زیبایی‌شناسی که توسط انسان به این نوع واکنش‌ها در منظر منجر می‌شوند، می‌توانند آموزش داده شود و پرورش یابد این آگاهی برای افراد حرفه‌ای این امر را ممکن می‌سازد تا کسانی که در طراحی کاشت آموزش دیده‌اند بتوانند شرایطی را که موجب انبساط چنین واکنش‌هایی از انسان نسبت به ترکیب‌بندی‌های گیاهی می‌شود باز آفرینی کنند.

برای اینکه یک طراح کاشت‌های مخلوطی را ایجاد کند تا ترکیب‌بندی‌های هنرمندانی را تشکیل دهند و باید برای انتخاب تغییر و چیدمان موثر گیاهان مهارت لازم را داشته باشد و ترکیب‌بندی‌های گیاهی در منزل یا حال و هوای الهام گرفته شده از طبیعت را بازآفرینی کند و یا حال و هوای مطلوبی را به وجود بیاورد.

در نتیجه کار طراحی کاهش و به هنری بصری تبدیل می‌شود طراحی هنرمندانه کاشت مخلوطی که نوعی توالی از جذابیت‌های پیوسته در حال تغییر را در منظر خلق کند.
شما خواهی یک باغبان واقعی یا یک طراح آرمانگرایانه متخصص باغبان و یا یک معمار منظر باشید این صفحات به شما نشان خواهد داد که ابتدا چگونه در مورد روند طراحی کاش فکر کنید و سپس برای ایجاد ترکیب‌بندی‌های کاشت مخلوط در منظر و انتخاب گیاهانی که به تدریج تغییر شکل می‌دهند و در طول زمان به دنبال هم می‌آیند تکنیک‌های عملی را یاد بگیرید.
روند طراحی شهر داده شده در ایجاد کاشت‌های مخلوط یک روش معماری و باغبانی ساده و صریح است. به وضوح و به طور جامع اصول تئوری طراحی را شکافته و آن‌ها را باغبانی مجسمه ربط می‌دهد.

طراحی کاشت گیاهان

شما خواهید دید که این مفاهیم ترسیم‌ها مربوط به نما و اسکیس‌های مربوط به پرسپکتیو‌هایی که برای نشان دادن روند ایجاد کاشت‌های مخلوط طراحی شده واقعیت پیدا خواهد کرد. یک مفهوم اولیه توصیف شده در اینجا که بر روند عملی تحلیل اهداف باغبانی کارکردی و زیبایی‌شناسی تکیه دارد عبارت است از اهمیت تعیین صفات گیاهان که هر دو مورد زیبایی‌شناسی فیزیکی و نیازهای باغبانی را به منظور ایجاد ترکیب‌بندی‌های گیاهی تامین کند زیرا این امر بر خلاف انتخاب گیاهان منفرد است.
طراحی کاشت حرفه‌ای زمینه لازم در مورد اصول طراحی کاشت گیاهی ارائه می‌کند که اگر شما در کسب مهارت برای تجسم کردن رسم نمودار انتزاعی ترکیب‌بندی تعیین صفات گیاهان و نیازهای باغبانی موفق شوید این دانش شما را به یقین قادر خواهد ساخت که درختان کوچک درختچه‌های گیاهان علفی چند ساله گندمیان، گیاهان رونده، پیازی‌های یکساله‌ گرمسیری‌ و گیاهان پوششی را به طور موفقیت‌آمیزی انتخاب و ترکیب کنید تا کاشت مخلوط هماهنگی در منظر خلق شود و در تمامی فصول جذابیت‌های متوالی را تامین کند.

بسیاری از افراد حرفه‌ای در امر طراحی و معماری فقط بر روی جنبه‌ای خاص از ترکیب طرح کاشت تمرکز می‌کنند، این یک امر طبیعی است زیرا کسب مهارت در هر دو زمینه مشکل است به سخن دیگر مرز بین این دو حرفه سخت و عبور از آن مشکل است زیرا به تلاش هوشمندانه مطالعه و مشاهده رو به تکوین را نیاز دارد.
بنابر این شخصی که این مهارت‌ها و دانش‌ها را چسب و در هر دو زمینه گیاهان و طراحی متخصص شود به یقین یک فرد ویژه خواهد بود طبیعی است که بین تخصص‌های گیاهی و طراحی خطی رسم شود. شما به احتمال زیاد نمی‌توانید بدون شناخت و درک نیازهای ماده طراحی خود و بدون درد کامل اصول طراحی به طراحی کاشت شروع کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *