فرم گیاه به صورت نمودار سادهای تبدیل میگردد و عادت رشدی را معین میسازد فرم شامل کلیه بخشهای گیاه شاخهها تنها جهت رشد میباشد حجم کلی یک گیاه تحت عنوان فرم توصیف میگردد فرمهای درختان شامل گلدانی شکل مطبق ستونی هرمی مخروطی ستونی پل پهن تاج گرد آویخته یا مجنون میباشد درختچهها فرمهای ایستاده قوسی نامنظم آبشاری گرد نوک تیز گسترده یا هرمی به خود میگیرند گیاهان پوششی و گیاهان علفی دارای فرمهای توده مسطح گیاهی گسترده فرش سبز نیم تخت ساقههای متعدد بر روی یک تاج یا نوک تیز میباشد فرم از یک گیاه منفرد تا تودهای از گیاهان بسیار متفاوت میباشد فرمهای گیاهی حامل پیامهای خاصی میباشند خوشهای از بیدهای مجنون تصورات آب و حرکت دلپذیری را در ذهن ایجاد میکند انواع درخت بلوط شکل مجسمه واری دارند و در منظر بسیار قوی و با عظمت میباشند سرخسها پرآبی و رطوبت را نشان میدهند ساکسی فراژ در نسیم تابستانی به رقص درمیآیند اندازه بزرگ درخت غول یا سرخ شوع بینظمی سیز آب حرکت میگردند زمینی همگی بر ترکیب تاثیر میگذارند هنگامی که ما فرمای گیاهی را طبقه بندی میکنیم طبیعت بار دیگر به ماه اولین اطلاعات لازم را میدهد ساقههای عمودی سوزنی برگان با کوهستانهای ناهموار مرتبط میباشد سخت شوبا تاج توپی در یک هفتههای باختر میانه آمریکا قالب میباشند و بلوطهای همی شه سبز در امتداد تپههای کالیفرنیا موج میزنند فرمها به صورت هماهنگ یا ناهماهنگ میباشند.
در ترکیب فرمهای نوک تیز گرد مخروطها و کرویها مخروطی و گیاهان پر تاج احتیاط بیشتری نیاز میباشد. تضادهای برجسته و مخلوط فرمهای متعدد ناهماهنگ میباشند جهت برقراری هماهنگی در فرم و خط تکرارهای اندکی باید در فرم وجود داشته باشد تکرار فرم در فواصل منظم ریتمی را در منظر به وجود میآورد و میتواند به وسیله ترکیب فرم و خط یکسان که در طرح کاشت جریان دارد مانند تنها نخی که در بافتهای وجود دارد سبب انسجام تر میگردد تکرار باید جهت حفظ حرکت ریتم تناسب بوده و اجازه ندهد تا از بین رفته یا دور بشود اگر یک گیاه مخروطی در کاشت فرمهای گر قرار گیرد این فرمستون از یک تأثیر بسیار زیاد برخوردار می گردد چشم آن را به سمت بالا تقریباً جدا از گیاهان اطراف آن دنبال میکند
تکرار دارای تاثیری خیره کننده میباشد اما باید به طور پیوسته در منظر به کار گرفته شود هنگامی که فرم تکرار میگردد از تاثیر تاکیدی آن کاشته شده و سبب تکمیل معماری میگردد آرم گیاهی بر انتقال و گذار از تغییرات موجود در شیب مسیر حالت را به وسیله ایجاد توالی حرکتی نشان میدهد تاکید میکند به طور مثال عنصری ممکن است جهت ایجاد تنوع و خارج ساختن منظره از حالت ایستایی خارج از مرکز قرار داده شده یا ظاهری نامنظم داشته باشد هنگامی که گیاهان بر فضایی موفقیت تاکید میکنند که فرم و عادت رشدی آنها با افقی یا منظری مسطح مطابق بوده و آنها را منعکس سازد در بعضی از مواقع گیاهان منفرد دارای عادت رشد افقی میباشند مانند درختان کویج یا ولیک موجود در سبزه زار در ترکیبی از چمنهای موجود در سبزه زار در بعضی از مواقع وسعت زیادی از یک نوع گیاه در تولیدهای بزرگ یا حجم کلی بر فضای افقی ترکیب میکند فضای باز که به وسیله تودهای حقوقی شکل گرفته است چشم شما را به سوی خط افق دایت میکند، زیرا عنصری برای هدایت خط دید شما به بالا و پایین وجود ندارد چشم شما در هنگام دنبال کردن فرمها به سوی عقب یا جلو یا در وسط حرکت میکند مگر این که چشم بر عنصری عمودی جهت قطع مسیر حرکت آن متمرکز گردد طول خط و فرم گیاه منفرد اساسی بر ترکیب کاشت به شمار میآیند که در مقابل سبب ایجاد توده میگردند طول در مقیاسهای مختلف وجود دارد گیاهان را بر اساس ارتفاع و گستردگی آنها در هنگام بلوغ در پلان قرار دهید فاصله قطعی که به وسیله کاشت گیاهان اشغال می شود را مشخص کنید در مورد عمق کاشت در این مرحله نگران نباشید این که با استفاده از برش با مقطعی که از آن روی پلان ترسیم شده است در فرمهای کاشت به عنوان واحدهای متناسب با مربع مستطیلهایی که بر اساس ترکیب شدهاند بیندیشید این فرمهای دوبعدی در رنگهای فصلی نشان داده میشوند و مربع مستطیلهای انتزاعی به تدریج به فرم دلخواه تبدیل میگردند طرح خود را در در صورت لزوم از چهار جهت برای ایجاد نمایی دلخواه ترسیم کنید همان طرحها در نمای پرسپکتیو نشان دهید این بعد افزوده شده به شما اجازه میدهد تا خود را در ترکیب قرار دهید سعی کنید خود را در حین قدم زدن در طرح تصور کنید ایجاد پلان برش و پرسپکتیو سبب
پرسی بسیار دقیق توده گیاهی میگردد در کاشت توده گیاهی اطلاعات لازم از طرح کلیه پلان حاصل می گردد کاشت گیاهان راهکارهای فضای ایجاد شده را دنبال میکند هدف تاکید بر اهداف تر میباشد اهدافی که تاکنون اتخاذ شدهاند اگر محور قوی بوده و به وسیله یک کوچه باغ که به نقطه مرکزی هدایت میگردد مورد تاکید قرار گیرد در نتیجه توده گیاهی باید آن محور را دنبال کند خطوط موجی شکل و منحنیها قدرت خط مستقیم را از بین میبرند و ردیفی از درختان پرچینی کوتاه و یا باغچههای کناری تودههای خطی گیاهی همگی بر محور تاکید میکنند ممکن است نقطه گذاری در پلان فرم تاکید عمودی را به وسیله دو در خط عمودی درختچههای آبشاری و یا تغییری در شکل پرچین ایجاد گردد به خود بگیرد اگر یک خط پلان موجی و نامنظم باشد ایجاد خط خطی کاشت انعطاف ناپذیر ناهماهنگ بهنظر میرسد تودههای کاشت ای که فرم آنها طبیعی میباشد با توجه خاصی در زمینه فضای باز فاصله تنوع سایه و توپوگرافی نیاز دارند آرایش فرمهای طبیعی یا از طبیعت گرفته میشود یا این فرم ها به طور طبیعی ظاهر میگردند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.